V zime sme túžili po lete, a keď prišlo, unavení slnkom, hľadali sme úkryt. Takýmto miestom na schladenie môže byť naše auto. Prirodzene, aj keď bohužiaľ nie pre každého, auto vybavené klimatizáciou. Dnes sa podelíme o pár tipov, ako si vo vnútri udržať príjemnú teplotu, keď teplo vonku roztápa asfalt.
Vo vnútri je horúco – zaparkujte v tieni
Väčšinou sa snažíme vyhýbať parkovacím miestam pod stromami. Príroda samozrejme urobí svoje. Ale v takých horúcich dňoch ako teraz sa to oplatí risknúť. Listy tvoria ochranný dáždnik a teplotný rozdiel v porovnaní s otvoreným priestorom môže byť aj niekoľko stupňov. Na druhej strane, lak vystavený slnečným lúčom tiež nie je najlepší nápad. Samozrejme, ideálnym riešením je kryté parkovisko. Bez ohľadu na to, kde bývate, však platí jedno pravidlo – ak sa „niečo“ objaví na kapote auta, snažím sa to čo najskôr odstrániť, napríklad handričkou na silné nečistoty.
Využime doplnkovú ochranu auta proti prehriatiu
Tradične sa na čelnom skle auta objavuje fóliový kryt. Ten istý, ktorý v zime poskytoval ochranu pred tvorbou ľadovej vrstvy. Tentokrát využijeme jeho vlastnosti na odrážanie slnečných lúčov. Pamätáte si pravidlá prikrývania zraneného termodekou? Na ochranu pred prehriatím, napríklad úpalom, zlato vo vnútri, striebro vonku.
Univerzálny kryt na čelné sklo je produkt, ktorý by mal mať vo svojom aute každý vodič. Je užitočný po celý rok a jeho vlastnosti v zime aj v lete sú neoceniteľné. Vďaka veľkým rozmerom sa dá použiť ako na ochranu okien, tak aj ako termoizolačná prikrývka. Svojimi vlastnosťami nepochybne pomôže chrániť interiér auta pred prehrievaním.
Stačí ho rozložiť na predné a bočné okná. Strieborná vrstva bude účinne odrážať slnečné lúče a vnútorná vrstva izolácie neprepustí teplo. Zamaskovaním okien sa slnko dovnútra auta nedostane. To ochráni sedadlá, palubnú dosku a ďalšie prvky výbavy pred prehriatím. Poťah zároveň chráni interiér pred škodlivými účinkami UV lúčov, ktoré majú devastačný vplyv na čalúnenie či kokpit.
Cirkulácia vzduchu v kabíne
Klimatizácia v aute dnes nie je ničím výnimočným. Takisto vyhrievaný interiér auta. Radi ho používame, no jeho účinnosť závisí predovšetkým od našej pravidelnosti pri kontrolách a údržbe. Táto téma bola na blogu už pri príprave auta na jar. Teraz sa sústreďme na jeho rozumné používanie. Čo mám na mysli?
Pri nastupovaní do rozpáleného auta najskôr otvorte okná, potom naštartujte motor a klimatizáciu. Teraz môžeme chvíľu počkať, alebo ešte lepšie, poďme prejsť asi tucet metrov. Počas tejto doby sa chemické zlúčeniny vytvorené vo vyhrievanom klimatizačnom systéme – nie, nejde o plesne a baktérie – odparia a nepôjdu priamo do nášho výfukového systému. Zároveň dôjde k rýchlejšej výmene existujúceho vzduchu cez otvorené okná.